آیا شما یک نویسنده حرفه ای هستید یا مایل هستید که یکی از ما باشید؟ برای رسیدن به موفقیت به عنوان یک نویسنده، قوانین اساسی چه هستند؟ خب اگر شما یک نویسنده مشتاق هستید، لطفا به توصیه هایی که در زیر به آن ها اشاره شده عمل کنید تا حرفه ای تر باشید. این اصول نه تنها در این شغل بلکه در تمام مشاغل باعث حرفه ای تر شدن میشود.


بسیاری از نویسندگان شکست خورده اند زیرا روزها را در زندگی خود تلف کرده اند. اگر از خانه کار می کنید، هر روز صبح زود بیدار شوید، دوش بگیرید و لباس بپوشید همانطور که اگر قرار بود کار کنید. بسیاری از نویسندگان موفق به طوری سخت تر از ساعت کاری دیگران کار می کنند. 


ورزش های بدنی برای بدن مناسب است؛ مغز و حس خودتان را دائما آماده نگه دارید مثلا وقتی درحال تایپ نوشته ای هستید گه گاه انگشتان خود را ماساژ دهید و یا هر یک ساعت از صندلی بلند شید و کمی حرکات کششی انجام دهید تا فشار خونتان در حد نرمال بماند اما اینها حداقل کاری است که میتوانید به عنوان نرمش انجام دهید و نکته مهم ورزش های واقعی صبحگاهی هستند


  اگر ایده نوشتن کتاب یا هر چیزی به فکرتان رسید سریعا آن را یادداشت و اگر فرصت بود ویرایش کنید تا بعدا اگر وقت آزاد داشتید بیشتر و بهتر روی آن موضوع تمرکز کنید.


تمرکز کنید و فکرتان را حداقل برای ده دقیقه و حداکثر برای نیم ساعت از موضوعات مختلف رها کنید تا آشفتگی برای شما پیش نیاید این کار را من برای عصر ها پیشنهاد میدهم زیرا در این ساعات یعنی بین ۲:۰۰ بعد از ظهر تا ۶:۰۰ غروب بیشتر ذهنمان درگیر مشکلات میشود و باید مثل یک آنتی ویروس عمل کنیم و همانطور که بعد از کارهای خاصی کامپیوتر خود را اسکن میکنیم فکر خودمان را هم اسکن کنیم.


زنده زنگی کنید:هر روز وقت خاصی را برای تماشای پرندگان، بازی با کودکان، صحبت با سالمندان، پیاده روی، شعر خواندن، گوش دادن موسیقی کلاسیک، رنگ آمیزی، رانندگی در غروب و غیره اختصاص دهید زیرا بدون چنین تجربه هایی در زندگی، نوشتن دشوار است.

یک وبسایت داشته باشید، اگر شما یک نویسنده اید یا بازیگر فرقی نمیکند زیرا افراد حرفه ای افرادی هستند که در زمینه شغلی خود یک رسانه دارند حداقل یک اکانت در شبکه های اجتماعی زیرا باعث میشود شما مدام بنویسید و انتشار دهید و در گاهی اوقات می بینید خیلی مطالب انتشار دادید و باید حالا چه مطلبی انتشار دهید که خاص باشد همین موضوع باعث میشود شما دنبال یادگیری بیشتر باشید و از فکرتان کار بکشید که بتوانید یک محتوا آماده کنید و درآخر انتشار دهید پس داشتن یک سایت یا یک اکانت در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.


یکی دیگر از اصول حرفه ای گری در نویسندگی این است که شما در زمینه شغلی تان افراد سرشناس و کاردرست را بشناسید برای روشن کردن این بحث من یک مثال میزنم مثلا آقای x رشته دانشگاهی او IT هست و حرفه و شغل او هم در همین زمینه هست، اگر از او سوال کنیم افراد موفق در این زمینه یا زمینه های مرتبط با شغل او چه کسانی هستند چه در کشور او و چه در جهان او باید بتواند حداقل پنج نفر را مثال بزند و دلیل موفقیت آنها را بداند دلیل روشنی هم دارد.علاوه بر این اصولا شناختن و دنبال کردن مجلات و سایت های مرتبط با شغل فعلی هم ضروری هست.


هرگز هرگز و هرگز دروغ نگویید، شاید کمی ساده یا مضحک به نظر برسد اما اگر از دید حرفه ای گری بخواهیم به این موضوه نگاه بکنیم و به جزییات برویم میتوانیم بهتر متوجه مهم بودن مسعله شویم من برای این موضوع هم مثالی میزنم مثلا شما ماشینتان خراب شده و مشکلش از اتصال یک سیم است شما آن را پیش مکانیک میبرید اما مکانیک برای سود بیشتر به شما میگوید فلان قطعه اتوموبیل شما سوخته و برای سود بیشتر هم شمارا به زحمت می اندازد و هم از حرفه ای گری خود را عقب تر میبرد.

مثال های بیشتری هم میتوان زد مثل بدقولی مدیر به کارمندان وغیره...


تک روی نکنید:

اگر شما چندین پروژه را باهم انجام میدهید مثلا هم درحال نوشتن یک نمایشنامه هستید و هم میخواهید کتاب تکمیل شده خود را تایپ و ویراستار کنید حتما از یکی کمک بگیرید شاید لازم باشد یک نویسنده معتمد استخدام کنید، برای این‌کار نویسنده‌های با تجربه این تیم در خدمت هستند، برای ارتباط با نویسندگان لطفا روی این لینک کلیک کنید.

  

به روز باشید:همیشه سعی کنید با تکنولوژی روز کار کنید همه ما میدانیم که  نسل کتاب های چاپی درحال منقرض شدن هستند و دیگر کمتر کسی هست که حاظر باشد برای چاپ فیزیکی هزینه کند الان وقت آن است که پروژه خود را به دست فرمت pdf یا ebook بسپارید تا با هزینه کمتر کتابتان فروخته شده و مشتریان راحت تر به آن دسترسی پیداکنند  یا بجای نوشتن از موتور های تبدیل صوت به متن استفاده کنید اصولا اکثر نویسنده ها بعد از نوشتن چندین پاراگراف دستهایشان خسته شده و نیاز به دقایقی استراحت دارد و همین موضوع وقت گیر است اما حرفه ای ها از تکنولوژی به عنوان پله ای دیگر برای پیشرفت استفاده میکنند و همه ما شاهدیم که همیشه خوش درخشیده اند.



هرگز نوشتاری را به صورت رایگان ننویسید (مگر اینکه برای سازمان خیریه باشد) زیرا شما زحمت می کشید و اگر قرار باشد کسی از آثارتان لذت ببرد باید پول پرداخت کند زیرا مهم است که همیشه برای روز مبادا پول ذخیره شود، فکر نکنید که از تجارت نوشتاری خود فاصله دارید یا ممکن است عقب افتاده باشید.


اصولی که گفته شد فقط بخشی از حرفه ای گری هستند و این موضوع ادامه دارد.....